سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
اخبار ویژه
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریز استان البرز از آغاز طرح آمارگیری نیروی کار در مناطق مختلف این استان خبر داد و گفت: این طرح در سال جاری با ۲ هزار و ۱۴۸ خانوار نمونه در مناطق شهری و روستایی استان البرز اجرا می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: ۲ نفر حفار مسلح غیرمجاز اشیای تاریخی و فرهنگی در گرمدره کرج شناسایی و دستگیر شدند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز مطرح کرد: بر اساس آمار، تردد از جاده‌ها‌ی استان البرز در ایام نوروز چهار درصد رشد داشته و همچنین دهمین استان از لحاظ اقامت در ایام نوروز ثبت شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز اعلام کرد: از مجموع بیش از یک و نیم میلیارد تردد ثبت‌شده سال گذشته توسط سامانه‌های ترددشمار کل کشور، استان البرز با ثبت ۲۱۴ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۸۵۷ تردد بین استانی در جایگاه دوم کشور قرار گرفت.
مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه سامانه بارش تندری عصر امروز دوشنبه در آسمان استان البرز فعال می‌شود، گفت: اتخاذ اقدامات لازم توسط مردم و دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از حوادث احتمالی ضروری است.
رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به برخی مصادیق جرائم در حوزه مدیریت شهری استان اعلام کرد: مدیران شهری البرز در قبال تخلفات و جرایم مسئول هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: نباید از خودنمایی مجازی یا خیابانی یکسری هنجارشکن محدود بترسیم بلکه جامعه باید با مانورهای ایمانی متعدد و تکثیر و یادآوری دائم آنها، دینداری مردم را به آنان تذکر بدهد.
جانشین فرمانده انتظامی البرز گفت: فردی که با ترفند ارسال پیامک جعلی ابلاغیه قضایی، طعمه‌های خود را به درگاه‌های جعلی بانک هدایت کرده و اطلاعات بانکی بیش از ۴۰۰ کاربر را به سرقت برده بود، در این استان شناسایی و دستگیر شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز به حمایت‌های دولت سیزدهم از قشرهای مختلف کارگری اشاره کرد و گفت: اکنون ۲۶ هزار و۱۸۳ کارگر ساختمانی این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و از خدمات بیمه بهره‌مند هستند.
دومین پویش نجات قطره‌ها در سال 1403، روز دهم اردیبهشت 1403 در مدرسه ابتدایی پسرانه میرفخرایی واقع در مهرشهر برگزار شد.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با بیان اینکه امسال پنج هزار میلیارد ریال از محل فروش اوراق برای خرید واگن‌های جدید قطار شهری کرج اختصاص یافته است، گفت: سهم امسال کرج از واگن‌های در اختیار دولت ۱۳۰ دستگاه تعیین شده که انتظار می‌رود این واگن‌ها به کرج واگذار شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از اجرای ۳۰ برنامه مذهبی و عزاداری ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از جمعه شب در ۱۲ بقعه متبرکه این استان خبر داد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: ایران با صلابت از عزت و افتخارات خود پاسداری کرده و در صورت لزوم، از درون خاک خود دشمن را در کیلومترها آن طرف‌تر مورد حمله قرار می‌دهد تا فکر جسارت دیگری به سرش نزند.